neettkish neettkish .

neettkish

جاذبه هاي گردشگري كيش

خانه اعياني كيش :

يكي ديگر از جاذبه هاي جزيره كيش مي باشد كه زياد به آن توجه نمي شود اما يادگار خانه هاي باستاني و چند  خانواري است كه در بيشتر شهرستان هاي يزد و كاشان به چشم مي خورد و داراي وسعت زيادي مي باشد. آثاري كه در اين خانه به جا مانده از جمله كاشي هاي ستاره اي شكل، مانند كاشي هايي هستند كه در دوره ايلخاني در بناهايي چون سلطانيه و تخت سليمان استفاده شده است. همين امر نشان مي دهد كه اين عمارت متعلق به يكي از افراد ثروتمند كيش مي باشد.

 

_اعياني_كيش_5.jpg

 

 

 

 

خانه مردم شناسي بوميان كيش

خانه مردم شناسي بوميان كيش

خانه مردم شناسي بوميان كيش در قديمي ترين محله جزيره كيش ( سفين قديم ) قرار دارد. اين بنا كه به همت بوميان كيش راه اندازي شده است قدمتي 200 ساله دارد و داراي 2000 متر مربع مساحت مي باشد كه از 15 اتاق و 2 حياط مجلسي و خانوادگي تشكيل شده است.

اين خانه به منظور معرفي تاريخ، فرهنگ، آداب و رسوم، نحوه زندگي و صنايع دستي بوميان كيش و توسعه گردشگري، قديمي ترين خانه سفين قديم با موافقت سازمان منطقه آزاد كيش به خانه مردم شناسي بوميان كيش تبديل گرديد كه نمادي از اصالت ميهمان نوازي مردمان جزيره كيش است.

خانه مردم شناسي براي بوميان كيش بويژه اهالي سفين قديم به واسطه گذراندن دوران مكتب خانه و فراگيري قرآن داراي جايگاه ويژه اي مي باشد و به حاج عبدا.. بن شاهين يكي از سرشناس ترين و محبوب ترين اشخاص بومي كيش تعلق داشته است، اين شخص تاجر مرواريد و صاحب يكي از بزرگترين لنج هاي بادباني آن زمان بود كه به حرفه نجاري و گلافي ( لنج سازي ) نيز مهارت داشت و اين منزل را از سه نسل قبل از خود به ارث برده بود.

يك هزار بافت سنتي و معماري اين خانه با وسايل و امكانات سنتي آن در 60 سال گذشته حفظ شده و بخش هايي از آن با استفاده از مصالح بومي بازسازي گرديده است. حياط مجلس داراي دو ايوان و دو اتاق بزرگ براي پذيرايي از ميهمانانو گردشگرانتور كيش است، زنان در  گذشته در اين حياط رفت و آمد نداشتند ولي حياط خانوادگي يا همان ( زنانه) متعلق به زنان و دختران خانه بوده و مردان غريبه اجازه ورود به اين محوطه را نداشتند.

اين خانه از بخش هايي مثل مجلس (اتاق مهمان مردان) ، اتاق زمستاني ، چندول (انبار خرما و محل استحصال شيره خرما ) ، مطبخ ( آشپزخانه ) ، بيت العود ( اتاق خواب ) ، بيت الافروخ ( مكتب خانه ) ، بيت القهوه ( اتاق مهمان زنان ) و ... تشكيل شده است.

خانه مردم شناسي بوميان كيش آماده پذيرايي از گردشگران تور كيش مي باشد و مقرر شده در  اين خانه بصورت زنده شيوه معيشت و كار بوميان كيش در دوران قديم به گردشگران معرفي شود. نژاد بوميان جزيره كيش، دراويدي، سومري، نورديك، سامي، سياه پوست و سفيد پوست مي باشد .

خانه مردم شناسي بوميان كيش

 

ساحل درختان نارگيل كيش

ساحل درختان نارگيل كيش

ساحل درختان نارگيل كيش بهترين گزينه براي گردشگران تور كيش علاقه مند به طبيعت مي باشد،  اين ساحل در شرق جزيره در نزديكي اسكله بزرگ تفريحي و پلاژ آقايان واقع شده است و با درختان نارگيل فراوان ، لور قديمي و آلاچيق هاي متنوع در امتداد ساحل، يكي از قشنگترين سواحل جزيره كيش به شمار مي رود. اين ساحل آرامش منحصر به فردي را به گردشگران تور كيش ارائه مي دهد كه از قدم زدن در سواحل آن خسته نخواهند شد.

پروازهاي تفريحي كيش

parvaztafrihi.jpg

پروازهاي تفريحي يكي از هيجان انگيزترين تفريحات جزيره كيش مي باشد. گردشگران مي  توانند پرواز با گلايدر , كايت موتور دار و جايروكوپتر بر فراز آسمان آبي آبهاي نيلگون خليج فارس اين امكان را به گردشگران تور كيش مي دهد كه زيبايي ها و جذابيت هاي جزيره نقره فام كيش  را در حين پرواز و از آسمان بازديد كنند. فرودگاه بين المللي جزيره كيش داراي يك باند گلايدر 1500 در 3000 متر است كه پرواز كردن را براي مسافران تور كيش كه علاقه مند به هيجان پرواز  هستند را امكان پذير كرده است.مسافران با پرواز كردن برروي جزيره سفر به يادماندني را سپري مي كنند.

بانجي جامپينگ كيش

banji_jamping_1.jpg

بانجي جامپينگ كيش اولين بانجي جامپينگ ساحلي در كشور است كه در شهر زيرزميني كاريز كيش قرار دارد.سقوط آزاد از ارتفاع بالا بر فراز خيلج فارس، بانجي جامپينگ يك تفريح  فوق  العاده مهيج و در ظاهر ترسناك و هيجان انگيز مي باشد و مانند ساير تفريحات جزيره كيش است كه مسافران تور كيش مي توانند از آن لذت ببرند.

banji_jamping_.jpg

جهت رزرو و خريد تور كيش و اطمينان حاصل كردن از بهترين قيمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرماييد.


_اعياني_كيش.jpg

مطالب مرتبط:

تور كيش زمستان 95 

تور كيش دي 95 

تور كيش بهمن 95 

تور كيش اسفند 95 

تور كيش نوروز 96 

تور كيش از شيراز 

تور كيش از اصفهان 

تور كيش از تبريز 

تور كيش از مشهد 

 

تور كيش از كرمانشاه



برچسب: جاذبه هاي گردشگري كيش، بهترين جاذبه هاي گردشگري كيش، مكان هاي گردشگري كيش، جاذبه هاي ديدني و گردشگري كيش،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ دى ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۴۳:۳۶ توسط:hengameh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :