neettkish neettkish .

neettkish

جاذبه هاي گردشگري مشهد

مجموعه تفريحي كوهسنگي

_مشهد3.jpg

پارك كوهسنگي مشهد با دو كوه سنگي كه نزديك به شهر مقدس مشهد مي باشد به اين نام معروف شده است. اين پارك نزديك رشته كوه هاي جنوبي شهر مشهد واقع شده است كه از زيباترين جاذبه هاي تفريحي مشهد مقدس مي باشد. پارك كوهسنگي مشهد رتبه سوم را به علت بازديد گردشگران تور مشهد بعد از حرم مطهر امام رضا عليه السلام و آرامگاه فردوسي كسب كرده است.

_مشهد5.jpg

كوهسنگييكي از قديمي ترين و خاطره انگيز ترين گردشگاه هاي مشهد است كه به دليل وجود  دو كوه سنگي مشرف به شهر به اين نام خوانده مي شود و در كنار رشته كوه هاي جنوبي مشهد واقع شده است.هواي لطيف و ديد مناسب ,پارك كوهسنگي مشهد گردشگاه ها قديمي مشهد از فراز كوه هايي كه رسيدن به بالاي آنها سهل وآسان است، اين پارك زيباي مثلثي شكل را از دير باز مورد استقبال زائران و مجاوران تور مشهد قرار داده است.

 

 

 

 

آرامگاه حكيم ابوالقاسم فردوسي مشهد:

_حكيم_ابوالقاسم_فردوسي1.jpg

آرامگاه حكيم ابوالقاسم فردوسي توسي در ميان باغي مصفا به فاصله ۲۰ كيلومتري شمال شهر مشهدواقع شده است.اين بناي يادمان توسط هوشنگ سيحون بر پايهٔ طرح پيشين آن توسط حسين لرزاده با كمي تغييرات در ابعاد و اندازه و تزئينات، طراحي و بازسازي شد.ساختمان كنوني آرامگاه در سال ۱۳۱۳هم‌زمان با آيين‌هاي هزاره فردوسي گشايش يافت.كيخسرو شاهرخ در سال 1305 در توس مكان دفن اين شاعر را پيدا كرد. طول مقبره ي فردوسي 6متر و عرض آن 5 متر بوده است . آرامگاه به شكل بناهاي پرسپوليس و مقبره كورش در پاسارگاد ساخته شده است. مساحت ساختمان نهصد و چهل و پنج متر بود و براي تزيين آن بهترين سنگ تراش ها تصاويري از شاهنامه را بر روي ديواره هاي ساختمان حك كردند. اين بنا در جشن هزاره ابولقاسم فردوسي افتتاح شد. موزه اي نيز در نزديكي ساختمان مقبره ساخته شده و مي توانيد در آنجا بهترين و نفيس ترين شاهنامه ي فردوسي را ببينيد. مهدي اخوان ثالث به خواسته خودش در كنار اين شاعر بزرگ دفن شده است.

_فردوسي3.jpg

حكيم ابوالقاسم فردوسي در حدود سال سيصد و بيست و نه ه.ق در شهر طبران توس به متولد شد. پدرش از كشاورزان توس بود كه ثروت و موقعيت عالي داشت. ابولقاسم فردوسي در جواني با درآمدي كه از اين املاك پدرش به ارث برده بود زندگي خود را مي گذراند و به كسي محتاج نبود. اما كم كم اموال خود را خرج سرودن شاهنامه كرد و در پيري به تنگدستي و فقر رسيد.به مسافران تور مشهد پيشنهاد ميكنيم ازمقبره شاعر بزرگ ايران ديدن فرمايند.

 

باغ موزه نادر شاه مشهد :

_موزه_نادر_شاه_مشهد_3.jpg

آرامگاه نادر شاه بنايي است درمجموعه باغ موزه نادريدر شهر مشهدكه به يادبود نادر شاه افشاردر سال ۱۳۴۲ خورشيدي توسط هوشنگ سيحونطراحي و ساخته شده‌است. ساختمان آرامگاه نادر شاه از قسمت مركزي كه محل تدفين نادرشاهميباشد و دو تالار موزه تشكيل شده است كه يكي از آنها موزه اسلحه دوره‌هاي مختلف تاريخ ايران و ديگري موزه اسلحه و آثار مربوط به دوران نادرشاهرا نمايش ميدهد.

باغ موزه نادرشاه در چهارراه شهدامشهدواقع شده است. در اين موزه مجسمه سنگي از نادر شاه افشار قرار دارد كه به طرز ماهرانه اي ساخته شده است. در اين موزه غرفه هايي زيادي موجود است كه شامل نمايشگاه عكس هاي مربوط به حوادث دوره نادرافشار مي باشد. همچنين اين موزه شامل انواع اسلحه ششلول, سلاح سرد و گرم, انواع شمشير, خنجر و تجهيزات جنگي مي باشد كه به دوره هاي مختلف قاجار, صفوي و افشاريه برمي گردد. اين باغ به دستور نادر شاه در سال۱۱۴۵روبه روي حرم امام رضا ساخته شده است. در اين موزه شما مي توانيد تمامي اشيائي كه به دوره هاي قبل به الخصوص زمان قاجار برمي گردد را ببينيد.

 

پارك وحدت مشهد

پارك وحدت مشهد در مكاني به مساحت بيست هكتار در اطراف بلوار وحدت در شرق مشهد به عنوان بزرگترين پارك مشهدمقدس مي باشد و هرساله گردشگران تور مشهد زيادي را به خود جلب مي كند.اين پارك درسال ۱۳۴۵ شمسي تاسيس شده و از آن زمان تاكنون بخش هاي  مختلف فرهنگي و ورزشي و تفريحي درآن بنا شده است و هم اكنون نيز در حال به روز رساني و پيشرفت وگسترش بيشتري براي پارك مي باشند .

 


اين پارك بخاطر داشتن امكانات سياحتي و تفريحي و ورزشي همچون فضاي سبز ، درياچه مصنوعي ، آب نما و آبشار ،تئاتر و سينما هاي تابستاني ، و امكانات ورزشي از قبيل سكوهاي تنيس روي ميز ، شطرنج ، زمين هاي ورزشي و زمين اسكيت و …جز بهترين مناطق گردشگري تور مشهد مي باشد . در اين پارك علاوه بر اين با احداث مجتمع فرهنگي امام رضا (ع) توسط اداره كل ارشاد اسلامي خراسان ، كتابخانه و مراكز فعاليت هاي فرهنگي و هنري باعث رفاه حال مسافران تور مشهد شده است.


 

سفره خانه سنتي ترنج

زائران عزيز حرم مطهر (ع) اگر طرفدار غذاي ايراني هستند و دوست دار صرف غذا در فضايي زيبا و سنتي نوش مي باشد، “سفره خانه سنتي ترنج” انتخاب خوبي براي مسافران تور مشهد مي باشد.در اين سفره خانه مي توان انواع غذاهاي سنتي با بهترين كيفيت و مرغوب را نوش جان كنيد.

_مشهد1.jpg

مطالب مرتبط : 

تور مشهد زمستان 95 

تور مشهد دي 95 

تور مشهد بهمن 95 

تور مشهد اسفند 95 

تور مشهد نوروز 96 

تور مشهد از شيراز 

تور مشهد از تبريز 

تور مشهد از اصفهان 

تور مشهد از كرمانشاه 

 

تور مشهد از كيش



برچسب: جاذبه هاي گردشگري مشهد، بهترين جاذبه هاي گردشگري مشهد، مكان هاي گردشگري مشهد، جاذبه هاي ديدني مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ دى ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۳۹:۵۴ توسط:hengameh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :